fredag 5 februari 2010

Rundvandring i Google Dokument



Det blev en presentation och ett text-dokument som jag skapade själv i Google Dokument. Därtill laddade jag upp en pdf från datorn. Textdokumentet lät jag dela med en av mina kollegor. Presentationen la jag ut på nätet:
Verktyget var begripligt för mig men min dator var tydligen tröttare än jag denna kväll. Dessutom missade jag ibland de blockerade pop-up-fönstrena och satt och undrade varför inget tycktes hända, vilket ju inte är Googles fel. Det var segt att jobba i detta verktyg, men visst finns stora fördelar med att alltid veta att den senaste versionen av något man jobbar med alltid går att nå från vilken internetansluten dator som helst och att man kan dela dokument med andra.

2 kommentarer:

  1. Du märkte inga buggar? Jag har haft problem med att dokument försvann och lade ner mitt projekt i Gogle Docs. Jag tyckte annars att det verkade så himla bra!

    SvaraRadera
  2. Nej jag har nog ännu inte hunnit testa det så mycket ännu så att jag hunnit märka det. Jag läste i din blogg att du hade råkat ut för det och tänkte just att då är det ju jätteviktigt att man sparar ett orginal på annat lagringsmedium då och då. Fast då har ju meningen med det hela gått förlorad, eller hur?

    Jag funderar på om jag kan använda mig av Google-docs i det internationella projekt på skolan som jag är med i. Ansökan är ju klar, men det skall skrivas rapporter, och då skall de fem deltagande skolorna skriva en och samma rapport. Kanske kan vara nåt.

    SvaraRadera