söndag 21 februari 2010

Elever på NV-programmet bloggar

Jag har tidigare i bloggen nämnt att en klass bland mina elever bloggar under ett pågående grupparbete inom temat energi och miljö. Det är ett samarbete mellan kurserna samhällskunskap A, naturkunskap A och datorkunskap. Det är första gången som jag och min kollega låter dem blogga, och hittills har vi och eleverna varit positiva. Vecka 9 är det dags för deras muntliga redovisningar med powerpoint som stöd. Vi kommer att utvärdera arbetet och det skall bli intressant vad eleverna har tyckt om detta.
De vill ju gärna att andra läser deras bloggar, så här kan du hitta dem. (Jag länkar till vår klasshemsida, där finns alla deras länkar.)

4 kommentarer:

  1. Intressant! Jag vill gärna följa deras bloggar.

    / Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilket bra upplägg! Har du använt dig av bloggar tidigare? Hur har eleverna intresse varit?
    Jag kommer garanterat att prova med bloggar på nästa grupparbete. Tack för möjligheten att läsa bloggarna.

    SvaraRadera
  3. Trevligt att ni tar er en titt! Nej, jag har ej använt mig av bloggar tidigare i min undervisning. En slutsats jag hittills hunnit dra är att elevernas vilja att läsa varandras bloggar inte varit så stor och den borde ha uppmuntrats mer av oss lärare. Vi skrev aldrig in något krav på det i instruktionerna till grupparbetet, vi har bara nämnt det för dem på lektionerna.

    SvaraRadera
  4. Härligt Hanna!
    Kul att följa deras bloggar och se hur personliga och olika de ser ut. det här blir ett jättebra underlag till projektarbete. Titta gärna på filmen om elevernas arbete i AMY:s blogg http://bovikhallen.blogspot.com/ . Kanske något för dig och Agneta att ta efter till den muntliga presentationen?

    Margareta

    SvaraRadera