fredag 29 januari 2010

Sociala nätverk - ny social interaktiverande information

Nu är jag slutligen en av de alla andra facebookarna. Jag måste erkänna att jag varit lite avig. Jag har inget emot det egentligen, men hade velat kunna kolla lite på det först med hjälp av någon jag känner innan jag visste vad jag gav mig in på. Jag funderade också innan på det där med "vänner" och att man kanske blir tvungen att säga nej till några man faktiskt inte vill skall ha koll på en på det viset.
Det kändes också lite kul att fråga gamla vänner i närmsta kretsen sen en så där 20 år tillbaka i tiden om de ville vara mina vänner...
Kanske var det läge för mig. Telia, där jag i några år haft en egen hemsida, sa upp den tjänsten vid årsskiftet, och nu kanske facebook kan ersätta det jag hade där och om det vill sig lägga till några dimensioner som ju givetvis inte fanns där. Chattfunktion hade jag faktiskt inte på min gamla hemsida som nu är i graven. Och nu vet jag att en av mina kusiner också gillar Bodil Jönssons litteratur och funderingar kring vår existens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar